În conformitate cu prevederile art. 478 și al art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 156 din Anexa 10 a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării organizează la sediul instituției din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, București, examen de promovare în grad profesional pentru următoarele funcții publice de execuție:
Nr. crt. | Funcția publică | Clasa | Grad profesional deținut | Structura funcțională | Grad profesional după promovare |
1. | Consilier juridic Id post:567605 | I
| principal | Serviciul Acte Normative și Relația cu Parlamentul – Direcția Juridică și Guvernanță Corporativă | superior |
CONDIȚII DE PARTICIPARE LA EXAMEN:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.
Dosarele de înscriere la examen se depun la registratura Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 24.12.2024 – 12.01.2025 inclusiv şi conțin în mod obligatoriu următoarele documente:
- formularul de înscriere;
- copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
- adeverinţa eliberată de compartimentul resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care poate fi vizualizat accesând
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A EXAMNEULUI:
- proba scrisă, în data de 23.01.2025, ora 10.00, la sediul Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;
- proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Tematica și bibliografia pentru fiecare post sunt după cum urmează:
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ pentru examenul de promovare în grad profesional din funcția publică de execuție clasa I de consilier juridic, grad profesional principal în funcția publică de execuție clasa I de consilier juridic, grad profesional superior la Serviciul Acte Normative și Relația cu Parlamentul – Direcția Juridică și Guvernanță Corporativă:
BIBLIOGRAFIE | TEMATICĂ |
1. Constituția României, republicată | Titlul I: Principii generale, Titlul II: Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Titlul III: Autoritățile publice |
2. Ordonanța Guvernului nr. nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare,cu modificările și completările ulterioare | Capitolul I: Principii și definiții, Capitolul II: Dispoziţii speciale- Secțiunea a II-a: Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi și Secțiunea a V-a:Dreptul la demnitatea personală |
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare | Partea a II-a -Administraţia publică centrală, Titlul I – Guvernul și Titlul II- Administraţia publică centrală de specialitate, Partea a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, Titlul I- Dispoziții Generale și Titlul II- Statutul funcţionarilor publici |
4. Hotărârea Guvernului nr. 371/ 2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare | Integral- Hotărârea Guvernului nr. 371/ 2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare |
5. Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare | Capitolul I: Dispoziții generale, Capitolul II: Proceduri privind participarea cetăţenilor şi a asociaţiilor legal constituite la procesul de elaborare a actelor normative şi la procesul de luare a deciziilor |
6. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,republicată, cu modificările și completările ulterioare | Capitolul II: Egalitatea de şanse și de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii, Capitolul IV: Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei |
7. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare | Capitolul I: Dispoziții generale, Capitolul II: Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ |
8. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare | Capitolul I: Dispoziţii generale, Capitolul III: Elaborarea actelor normative, Capitolul IV: Redactarea actelor normative, Capitolul V:Structura actului normativ, Capitolul VI: Modificarea, completarea, abrogarea şi alte evenimente legislative |
9. Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, cu completările ulterioare | Capitolul II: Dobândirea și încetarea calității de consilier juridic |
10.Hotărârea Guvernului nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările și completările ulterioare | Anexa: Regulament privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării: Capitolul I: Dispoziții generale, Capitolul II: Documentele de politici publice şi actele normative, Capitolul IV: Procedura de elaborare şi consultare a proiectelor Capitolul V:Procedura de avizare/adoptare a proiectelor de acte normative şi a Capitolul VI: Dispoziţii speciale cu privire la avizarea ordonanţelor |
Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
- a) capacitatea de analiză şi sinteză;
- b) abilităţi de comunicare orală specifică domeniului de specialitate;
- c) motivaţia candidatului;
- d) comportamentul în situaţiile de criză, relevant pentru domeniul de specialitate;
- e) orice alte atitudini, aptitudini şi abilităţi care dovedesc îndeplinirea competenţei specifice necesare exercitării funcţiei publice.
În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării din Str. D.I. Mendeleev 21-25, sector 1, Bucureşti şi la secretarul comisiei de concurs, doamna STAN ANCA-MARIA consilier CMRU, telefon: 021.303.41.95, e-mail: anca.stan@mcid.gov.ro
Afișat în data de 24.12.2024 la sediul și pe pagina de internet a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.